Kierownik referatu pośrednictwa pracy i poradnictwa zawodowego

 

Agnieszka Falbagowska


Telefon: 68 388 03 37

 

Zgodnie z Regulaminem organizacyjnym Powiatowego Urzędu Pracy w Nowej Soli do zakresu zadań podstawowych Referatu pośrednictwa pracy i poradnictwa zawodowego w szczególności należy:

  1. Realizacja usług rynku pracy w zakresie pośrednictwa pracy i poradnictwa zawodowego
  2. Udzielanie pomocy bezrobotnym i poszukującym pracy w uzyskaniu odpowiedniego zatrudnienia
  3. Udzielanie pomocy przedsiębiorcom i pracodawcom w pozyskiwaniu pracowników, w tym w ramach zgłoszonych ofert pracy
  4. Pozyskiwanie ofert pracy
  5. Realizacja ofert pracy i upowszechnianie ich (inne PUP, media, gminy, facebook)
  6. Analiza informacji niezbędnych do oceny sytuacji na rynku pracy pozwalających na opracowanie planów działania w zakresie pośrednictwa pracy, tworzenia baz danych
  7. Organizacja giełd i targów pracy
  8. Realizacja zadań pośrednictwa pracy w ramach sieci EURES oraz sporządzanie statystyki
  9. Prowadzenie punktu informacyjno – konsultacyjnego dotyczącego zagranicznych rynków pracy
  10. Informowanie i opiniowanie wniosków o możliwościach i zasadach korzystania z aktywnych form zatrudnienia realizowanych przez Urząd m.in. prac interwencyjnych, staży, prac społecznie użytecznych, robót publicznych, świadczeń aktywizacyjnych, bonów dla bezrobotnych do 30 r.ż., i szkoleń wydawanie wniosków w tym zakresie
  11. Prowadzenie poradnictwa zawodowego dla osób zarejestrowanych
  12. Realizacja szkoleń z zakresu umiejętności poszukiwania pracy
  13. Pomoc osobom bezrobotnym oraz poszukującym pracy w tworzeniu dokumentów aplikacyjnych
  14. Zapewnienie dostępu do informacji i elektronicznych baz danych
  15. Udzielanie informacji zawodowych
  16. Udzielanie porad zawodowych
  17. Kierowanie na specjalistyczne badania lekarskie lub psychologiczne umożliwiające wydanie opinii o przydatności zawodowej do pracy i zawodu, uczestnictwa w szkoleniu lub określenie szczególnych predyspozycji psychofizycznych wymaganych do wykonywania zawodu
  18. Inicjowanie i organizowanie grupowych porad zawodowych
  19. Diagnozowanie zainteresowań zawodowych oraz uzdolnień przedsiębiorczych przy użyciu standaryzowanych badań testowych
  20. Wydawanie opinii określającej umiejętności i predyspozycje zawodowe oraz kierunki przekwalifikowania osób poszukujących pracy, którym przyznano prawo do renty szkoleniowej
  21. Udzielanie pracodawcom pomocy w doborze kandydatów do pracy oraz w indywidualnym rozwoju zawodowym
  22. Monitorowanie zwolnień grupowych i opracowywanie indywidualnych planów łagodzących problemy zwolnień
  23. Prowadzenie spraw związanych z finansowaniem kosztów zorganizowanego przejazdu bezrobotnych i poszukujących pracy, w związku z udziałem tych osób w targach i giełdach pracy organizowanych przez WUP
  24. Finansowanie kosztów przejazdu dla osób skierowanych na zajęcia w zakresie poradnictwa zawodowego
  25. Informowanie bezrobotnych o przysługujących im prawach i obowiązkach
  26. Przygotowanie i realizacja Indywidualnych Planów Działania dla osób zarejestrowanych
  27. Współpraca z gminami w zakresie m.in. upowszechniania ofert pracy, informacji o usługach, poradnictwa zawodowego, szkoleniach, przygotowaniu zawodowym dorosłych, stażach, organizacji robót publicznych, PSU
  28. Współpraca z gminami w zakresie organizowania i realizowania Programu Aktywizacja i Integracja
  29. Współpraca z aresztami śledczymi w zakresie informowania i aktywizacji zawodowej
  30. Ankietowanie pracodawców
  31. Promowanie form aktywnych realizowanych przez Urząd
  32. Współpraca z ośrodkami pomocy społecznej m.in. w zakresie aktywizacji zawodowej osób bezrobotnych i poszukujących pracy oraz podejmowanie działań wzmacniających aktywność zawodową osób, które są jednocześnie klientami ośrodków pomocy społecznej
  33. Współpraca z akredytowanymi agencjami zatrudnienia w zakresie zadań EURES oraz z realizatorami działań aktywizacyjnych
  34. Opracowywanie i realizacja programów specjalnych i programów pilotażowych
  35. Realizacja programów regionalnych na podstawie porozumienia zawartego z WUP
  36. Współpraca w opracowywaniu, realizacja i ocena realizacji projektów finansowanych ze środków unijnych oraz innych funduszy celowych
  37. Współpraca z partnerami lokalnego rynku pracy m.in. promocja projektów realizowanych przez instytucje zewnętrzne
  38. Współpraca z partnerami rynku pracy w celu zbierania informacji o strukturze gospodarczej i kierunkach rozwoju w powiecie nowosolskim, o kierunkach kształcenia i sytuacji demograficznej, opiniowanie kierunków kształcenia
  39. Pozyskiwanie informacji z innych źródeł niezbędnych do oceny sytuacji na rynku pracy w powiecie nowosolskim
  40. Badanie efektywności działań CAZ
  41. Współpraca z WUP w zakresie świadczenia podstawowych usług i instrumentów rynku pracy, w tym opracowywanie aktualizacji informacji zawodowych oraz innych zasobów informacji dotyczących lokalnego rynku pracy przydatnych w poszukiwaniu pracy
  42. Działania na rzecz osób niepełnosprawnych:
  • współpraca przy opracowywaniu i realizacji powiatowych programów działań na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji zawodowej i zatrudnienia, oraz przestrzegania praw osób niepełnosprawnych,
  • współpraca z organizacjami pozarządowymi i fundacjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji społecznej i zawodowej tych osób,
  • informowanie o możliwościach i zasadach korzystania z instrumentów i usług rynku pracy na rzecz osób niepełnosprawnych poszukujących pracy i nie pozostających w zatrudnieniu,
  • pośrednictwo i poradnictwo zawodowe osób niepełnosprawnych,
  • współpraca z organami rentowymi w zakresie wynikającym z innych przepisów,
  • informowanie klientów Urzędu o aktualnej sytuacji na lokalnym rynku pracy.

 

Do wspólnych zadań kierowników komórek organizacyjnych:

  1. Przygotowywanie Dyrektorowi Urzędu stosownych informacji, ocen, wniosków i sprawozdań
  2. Wnikliwe, terminowe i sumienne rozpatrywanie oraz załatwianie spraw, żądań, wniosków, skarg i innych sygnałów wymagających podjęcia czynności przez Urząd
  3. Inicjowanie i współudział w organizacji szkoleń i innych form samokształcenia bądź podnoszenia kwalifikacji
  4. Prowadzenie kontroli w ramach określonej właściwości rzeczowej
  5. Podejmowanie niezbędnych przedsięwzięć mających na celu ochronę informacji niejawnych oraz ochronę danych osobowych
  6. Zapewnienie właściwej organizacji i wymaganej dyscypliny pracy
  7. Podejmowanie działań na rzecz ochrony przeciwpożarowej i bhp
  8. Realizowanie doraźnych zadań zleconych przez Dyrektora Urzędu, bądź nałożonych na Urząd w drodze ustaw szczególnych i aktów wydanych w celu ich realizacji
  9. Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie realizowanych zadań
  10. Realizacja zadań wynikających z uchwał Rady i Zarządu
Wytworzył:
Rafał Mierzwiak
Udostępnił:
Mierzwiak Rafał
(2022-06-29 11:20:48)
Ostatnio zmodyfikował:
Agnieszka Falbagowska
(2023-01-19 11:04:42)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki