Dyrektor Urzędu
Katarzyna Podgórska
Telefon: 68 388 03 38
Przyjmowanie stron w sprawach skarg i wniosków: poniedziałki w godz. 13:00-15:00
Zasady powoływania dyrektora powiatowego urzędu pracy (przez starostę) określają Art. 5 i 5a Ustawy z 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz.U. z 2013 r. poz. 674 z późn. zm.) i Statut Powiatowego Urzędu Pracy w Nowej Soli. Zgodnie z Regulaminem organizacyjnym Powiatowego Urzędu Pracy w Nowej Soli do zakresu działania Dyrektora Urzędu należy:
- wykonywanie uprawnień pracodawcy w stosunku do pracowników Urzędu;
- organizowanie pracy Urzędu;
- zapewnianie poprawnego i terminowego wykonywania zadań ustalonych przez Zarząd i Radę Powiatu;
- reprezentowanie Urzędu na zewnątrz;
- wykonywanie zadań z upoważnienia Starosty;
- prowadzenie polityki szkoleniowej i rozwoju kadr w Urzędzie;
- wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec pracowników Urzędu;
- zlecanie zadań nie ujętych w szczegółowych zakresach komórek organizacyjnych;
- nadzorowanie działalności komórek organizacyjnych Urzędu;
- planowanie i dysponowanie środkami budżetowymi, FP, EFS, PFRON oraz innymi przeznaczonymi na aktywizację zawodową bezrobotnych i poszukujących pracy;
- wydawanie zarządzeń i poleceń służbowych;
- inicjowanie i organizowanie współpracy z partnerami rynku pracy;
- przedstawianie rocznego sprawozdania z działalności Urzędu Staroście;
- zatrudnianie, ocenianie i wynagradzanie pracowników Urzędu oraz powoływanie Z-cy Dyrektora Urzędu;
- zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej w Urzędzie;
- wnioskowanie o zmianę przepisów regulujących działalność Urzędu, a w szczególności opracowywanie i przedkładanie do zatwierdzenia Zarządowi Powiatu Nowosolskiego Regulaminu Organizacyjnego Urzędu oraz jego zmian, w tym wnioskowania do Zarządu Powiatu Nowosolskiego w sprawie tworzenia, przekształcania i znoszenia punktów obsługi Urzędu oraz innych zmian w strukturze Urzędu;
- przedstawianie rocznej informacji o lokalnym rynku pracy Radzie;
- planowanie i wytyczanie kierunków działania komórek organizacyjnych Urzędu oraz ustalanie celów organizacji;
- współpraca z organami samorządów terytorialnych, PRRP, instytucjami szkoleniowym, ośrodkami pomocy społecznej i szkołami;
- zatwierdzanie do realizacji programów, projektów lub innych inicjatyw podejmowanych na rzecz pracodawców lub innych klientów Urzędu;
- akceptowanie inicjowanych projektów, programów i przedsięwzięć Urzędu związanych z aktywizacją lokalnego rynku pracy;
- promowanie Urzędu i dbałość o jego nieustanny rozwój;
- wspieranie dialogu społecznego i partnerstwa lokalnego;
- ocena działalności Urzędu;
- wykonywanie innych zadań ustawowych lub zleconych do wykonania przez Starostę, Zarząd lub Radę Powiatu.