Dyrektor Urzędu

 

Katarzyna Podgórska


Telefon:  68 388 03 38

Przyjmowanie stron w sprawach skarg i wniosków: poniedziałki w godz. 13:00-15:00

Zasady powoływania dyrektora powiatowego urzędu pracy (przez starostę) określają Art. 5 i 5a Ustawy z 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz.U. z 2013 r. poz. 674 z późn. zm.) i Statut Powiatowego Urzędu Pracy w Nowej Soli. Zgodnie z Regulaminem organizacyjnym Powiatowego Urzędu Pracy w Nowej Soli do zakresu działania Dyrektora Urzędu należy:

  1. wykonywanie uprawnień pracodawcy w stosunku do pracowników Urzędu;
  2. organizowanie pracy Urzędu;
  3. zapewnianie poprawnego i terminowego wykonywania zadań ustalonych przez Zarząd i Radę Powiatu;
  4. reprezentowanie Urzędu na zewnątrz;
  5. wykonywanie zadań z upoważnienia Starosty;
  6. prowadzenie polityki szkoleniowej i rozwoju kadr w Urzędzie;
  7. wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec pracowników Urzędu;
  8. zlecanie zadań nie ujętych w szczegółowych zakresach komórek organizacyjnych;
  9. nadzorowanie działalności komórek organizacyjnych Urzędu;
  10. planowanie i dysponowanie środkami budżetowymi, FP, EFS, PFRON oraz innymi przeznaczonymi na aktywizację zawodową bezrobotnych i poszukujących pracy;
  11. wydawanie zarządzeń i poleceń służbowych;
  12. inicjowanie i organizowanie współpracy z partnerami rynku pracy;
  13. przedstawianie rocznego sprawozdania z działalności Urzędu Staroście;
  14. zatrudnianie, ocenianie i wynagradzanie pracowników Urzędu oraz powoływanie Z-cy Dyrektora Urzędu;
  15. zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej w Urzędzie;
  16. wnioskowanie o zmianę przepisów regulujących działalność Urzędu, a w szczególności opracowywanie i przedkładanie do zatwierdzenia Zarządowi Powiatu Nowosolskiego Regulaminu Organizacyjnego Urzędu oraz jego zmian, w tym wnioskowania do Zarządu Powiatu Nowosolskiego w sprawie tworzenia, przekształcania i znoszenia punktów obsługi Urzędu oraz innych zmian w strukturze Urzędu;
  17. przedstawianie rocznej informacji o lokalnym rynku pracy Radzie;
  18. planowanie i wytyczanie kierunków działania komórek organizacyjnych Urzędu oraz ustalanie celów organizacji;
  19. współpraca z organami samorządów terytorialnych, PRRP, instytucjami szkoleniowym, ośrodkami pomocy społecznej i szkołami;
  20. zatwierdzanie do realizacji programów, projektów lub innych inicjatyw podejmowanych na rzecz pracodawców lub innych klientów Urzędu;
  21. akceptowanie inicjowanych projektów, programów i przedsięwzięć Urzędu związanych z aktywizacją lokalnego rynku pracy;
  22. promowanie Urzędu i dbałość o jego nieustanny rozwój;
  23. wspieranie dialogu społecznego i partnerstwa lokalnego;
  24. ocena działalności Urzędu;
  25. wykonywanie innych zadań ustawowych lub zleconych do wykonania przez Starostę, Zarząd lub Radę Powiatu.

 

 

Wytworzył:
Andrzej Kocoń
Udostępnił:
Mierzwiak Rafał
(2007-05-17 13:50:59)
Ostatnio zmodyfikował:
Katarzyna Podgórska
(2022-08-03 12:33:33)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki