Kierownik działu finansowo-księgowego - Główny Księgowy

 

Ewelina Biegańska

Telefon: 68 388 03 08

Zgodnie z Regulaminem organizacyjnym Powiatowego Urzędu Pracy w Nowej Soli do zakresu do zakresu działania Głównego Księgowego należy:

  1. prowadzenie rachunkowości jednostki:
  2. wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wydatkowania środków publicznych;
  3. dokonywanie wstępnej kontroli:
    1. zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planami finansowymi Budżetu, FP i PFRON;
    2. kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych
      i finansowych;
  4. nadzór nad prawidłową realizacją planu dochodów i wydatków Budżetu, FP i PFRON w układzie §§ klasyfikacji budżetowej;
  5. kierowanie pracą działu finansowo – księgowego, dokonywanie podziału obowiązków pomiędzy poszczególnych pracowników oraz nadzorowanie ich wykonywania;
  6. sporządzanie analiz umożliwiających efektywne i adekwatne wykorzystywanie zasobów Urzędu;
  7. sporządzanie sprawozdań finansowych i innych z zakresu działania Urzędu;
  8. zorganizowanie gromadzenia i przechowywania dokumentacji księgowej w sposób zabezpieczający ją przed dostępem osób nieuprawnionych, zaginięciem lub zniszczeniem;
  9. nadzorowanie gospodarki i polityki finansowej Urzędu;
  10. przygotowywanie projektów zarządzeń związanych z prowadzeniem rachunkowości oraz gospodarką finansową jednostki;
  11. opracowywanie projektów planów finansowych i ich zmian na podstawie informacji o planowanej wysokości wydatków oraz zapotrzebowań kierowników działów opartych o realne potrzeby;
  12. dokonywanie bieżącej analizy wykonania planów finansowych i bieżące informowanie Dyrektora Urzędu o stopniu realizacji wydatków oraz prawidłowości wydatkowania środków;
  13. kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań finansowych Budżetu, FP i PFRON;
  14. zapewnienie prawidłowego obiegu dokumentów księgowych;
  15. udział w przygotowaniu i planowaniu zmian wynagrodzeń pracowników;
  16. egzekwowanie od pracowników działu sprawnej i rzetelnej realizacji powierzonych zadań oraz udzielanie im niezbędnych wyjaśnień i wskazówek;
  17. wdrażanie procedur gwarantujących bezpieczeństwo wydatków publicznych;
  18. współpraca z bankami w zakresie obsługi bankowej jednostki;
  19. nadzór nad prawidłową realizacją zamówień (dostaw i usług) udzielonych na podstawie ustawy Prawo Zamówień Publicznych i ustawy o finansach publicznych.

 

Wytworzył:
Andrzej Kocoń
Udostępnił:
Mierzwiak Rafał
(2007-05-17 13:57:58)
Ostatnio zmodyfikował:
Katarzyna Podgórska
(2022-08-03 12:33:47)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki