Zastępca Dyrektora, Kierownik centrum aktywizacji zawodowej (CAZ)

Jolanta Sieracka


Telefon: 68 388 03 31

 

Zgodnie z Regulaminem organizacyjnym Powiatowego Urzędu Pracy w Nowej Soli do zakresu zadań podstawowych Zastępcy Dyrektora należy:

  1. Reprezentowanie Urzędu na zewnątrz oraz koordynowanie zadań związanych z promocją pełnego, produktywnego zatrudnienia mieszkańców powiatu oraz usług Urzędu na zewnątrz.
  2. Współdziałanie z Dyrektorem Urzędu.
  3. Nadzór nad Centrum Aktywizacji Zawodowej.
  4. Nadzór nad stosowaniem warunków realizacji oraz trybu i sposobu prowadzenia usług rynku pracy.
  5. Bezpośredni nadzór nad wieloosobowym stanowiskiem ds. obsługi cudzoziemców.
  6. Przeprowadzanie badań celów i funkcji organizacji, rozmieszczanie uprawnień decyzyjnych w Urzędzie.
  7. Analiza zależności organizacyjnych w Urzędzie.
  8. Inicjowanie innych przedsięwzięć na rzecz rozwoju rynku zatrudnienia w powiecie.

Centrum Aktywizacji Zawodowej realizuje nałożone zadania poprzez:

  • Referat pośrednictwa pracy i poradnictwa zawodowego
  • Referat szkoleń i instrumentów
  • Wieloosobowe stanowisko ds. zatrudnienia cudzoziemców

 Zgodnie z Regulaminem organizacyjnym Powiatowego Urzędu Pracy w Nowej Soli do zakresu zadań podstawowych Wieloosobowego stanowiska ds. zatrudnienia cudzoziemców w szczególności należy:

  1. Realizacja usług rynku pracy w zakresie pośrednictwa pracy
  2. Współpraca z podmiotami powierzającymi wykonywanie pracy w zakresie wydawania zezwoleń na pracę sezonową cudzoziemców poprzez wydawanie, przedłużanie, umarzanie, uchylanie zezwoleń lub poprzez decyzję o odmowie wydania zezwolenia
  3. Rejestracja oświadczeń o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi poprzez wpisywanie oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi do ewidencji oświadczeń lub wydanie decyzji o odmowie
  4. Monitorowanie i weryfikacja powierzonej pracy cudzoziemcom
  5. Udzielanie pomocy w doborze właściwej i korzystnej formy zatrudnienia cudzoziemców
  6. Współpraca z cudzoziemcami w zakresie wydawania zezwoleń na pracę sezonową oraz rejestracji oświadczeń o powierzeniu wykonywania pracy
  7. Współpraca z partnerami rynku pracy w zakresie legalnego zatrudniania cudzoziemców
  8. Informowanie klientów Urzędu o zasadach i przepisach dotyczących zatrudnienia cudzoziemców oraz o aktualnej sytuacji na lokalnym rynku pracy
  9. Ankietowanie pracodawców
  10. Promowanie form aktywnych realizowanych przez Urząd, w tym form wsparcia dotyczących zatrudnienia cudzoziemców
  11. Realizacja programów regionalnych na podstawie porozumienia zawartego z WUP
  12. Współpraca z partnerami lokalnego rynku pracy m.in. promocja projektów realizowanych przez instytucje zewnętrzne
  13. Współpraca z partnerami rynku pracy w celu zbierania informacji o strukturze gospodarczej i kierunkach rozwoju w powiecie nowosolskim, o kierunkach kształcenia i sytuacji demograficznej, opiniowanie kierunków kształcenia
  14. Pozyskiwanie informacji z innych źródeł niezbędnych do oceny sytuacji na rynku pracy w powiecie nowosolskim
  15. Badanie efektywności działań CAZ
  16. Współpraca z WUP w zakresie świadczenia podstawowych usług i instrumentów rynku pracy, w tym opracowywanie aktualizacji informacji zawodowych oraz innych zasobów informacji dotyczących lokalnego rynku pracy przydatnych w poszukiwaniu pracy

Podstawowe zadania Referatu pośrednictwa pracy i poradnictwa zawodowego oraz Referatu szkoleń i instrumentów opisane są w osobnych zakładkach.

Zgodnie z Regulaminem organizacyjnym Powiatowego Urzędu Pracy w Nowej Soli do zakresu wspólnych zadań kierowników komórek organizacyjnych należy:

  1. Przygotowywanie Dyrektorowi Urzędu stosownych informacji, ocen, wniosków i sprawozdań
  2. Wnikliwe, terminowe i sumienne rozpatrywanie oraz załatwianie spraw, żądań, wniosków, skarg i innych sygnałów wymagających podjęcia czynności przez Urząd
  3. Inicjowanie i współudział w organizacji szkoleń i innych form samokształcenia bądź podnoszenia kwalifikacji
  4. Prowadzenie kontroli w ramach określonej właściwości rzeczowej
  5. Podejmowanie niezbędnych przedsięwzięć mających na celu ochronę informacji niejawnych oraz ochronę danych osobowych
  6. Zapewnienie właściwej organizacji i wymaganej dyscypliny pracy
  7. Podejmowanie działań na rzecz ochrony przeciwpożarowej i bhp
  8. Realizowanie doraźnych zadań zleconych przez Dyrektora Urzędu, bądź nałożonych na Urząd w drodze ustaw szczególnych i aktów wydanych w celu ich realizacji
  9. Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie realizowanych zadań
  10. Realizacja zadań wynikających z uchwał Rady i Zarządu

 

Wytworzył:
Rafał Mierzwiak
Udostępnił:
Mierzwiak Rafał
(2007-05-17 13:54:07)
Ostatnio zmodyfikował:
Jolanta Sieracka
(2023-02-01 13:26:15)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki