Kierownik działu ds. promocji zatrudnienia

Małgorzata Mordzak

 

 Telefon: 68 388 03 22

 

Zgodnie z Regulaminem organizacyjnym Powiatowego Urzędu Pracy w Nowej Soli do zakresu zadań podstawowych działu ds. promocji zatrudnienia należą w szczególności:

1. Działania na rzecz lokalnego rynku pracy realizowane w szczególności poprzez:

  • opracowywanie i realizację programu promocji zatrudnienia oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy stanowiącego część powiatowej strategii rozwiazywania problemów społecznych;
  • pozyskiwanie i gospodarowanie środkami finansowymi na realizację projektów i programów obejmujących zadania aktywizacji lokalnego rynku pracy;
  • opracowywanie statystyk, analiz i sprawozdań;
  • przygotowywanie programów specjalnych;
  • przygotowywanie programów lokalnych;
  • przygotowywanie programów regionalnych;
  • przygotowywanie programów posiłkowych w ramach programów współfinansowanych z rezerwy Ministra Pracy;
  • przygotowywanie programów aktywizacji i integracji;
  • pozyskiwanie i realizacja projektów w zakresie promocji zatrudnienia, w tym przeciwdziałania bezrobociu, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej bezrobotnych wynikających z programów operacyjnych współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Funduszu Pracy;
  • realizowanie zadań z zakresu wspierania rynku pracy;
  • przygotowywanie danych do statystyk, zestawień z systemu Syriusz Std. na potrzeby wewnętrzne i dla instytucji zewnętrznych;
  • sporządzanie sprawozdawczości merytorycznej w zakresie realizowanych programów i projektów;
  • prowadzenie dodatkowych zbiorów danych wymaganych do realizacji i rozliczenia programów;

2. Realizacja merytoryczna i obsługa techniczno – administracyjna form aktywnych określonych w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy wykonywanej w szczególności przez:

  • informowanie o możliwościach i zasadach korzystania z poszczególnych form; takich jak:
    • prace interwencyjne
    • roboty publiczne,
    • prace społecznie użyteczne,
    • dofinansowanie wynagrodzenia za zatrudnienie skierowanego bezrobotnego powyżej 50 roku życia
    • bon zatrudnieniowy
    • świadczenie aktywizacyjne
    • refundacja składek na ubezpieczenie społeczne osób poniżej 30 roku życia
    • zatrudnienie socjalne:
      • zatrudnienie wspierane
      • refundacja opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne osób zatrudnionych na podstawie spółdzielczej umowy o pracę
      • finansowanie spółdzielni socjalnej kosztów wynagrodzenia za zatrudnienie skierowanego bezrobotnego lub poszukującego pracy
      • świadczenia integracyjne
    • jednorazowa refundacja składek na ubezpieczenie społeczne za skierowanego bezrobotnego
    • finansowanie dla spółdzielni socjalnej kosztów wynagrodzenia dla zatrudnionej skierowanej przez urząd osoby niepełnosprawnej
    • staże
    • bony stażowe
    • przygotowanie zawodowe dorosłych,
    • wsparcie towarzyszące:
      • finansowanie kosztów przejazdu do pracodawcy zgłaszającego ofertę pracy lub do miejsca pracy, odbywania stażu, przygotowania zawodowego dorosłych,
      • finansowanie kosztów opieki nad dzieckiem do lat 7 lub osobą zależną dla osób skierowanych do pracy, na staż i przygotowanie zawodowe,
      • finansowanie kosztów zakwaterowania w miejscu pracy osobie, która podjęła zatrudnienie lub inną pracę zarobkową, staż, przygotowanie zawodowe dorosłych poza miejscem stałego zamieszkania,
  • realizowanie form w szczególności w oparciu o umowy cywilnoprawne, decyzje administracyjne;
  • monitorowanie realizacji form wsparcia;
  • rozliczanie w oparciu o posiadaną dokumentację form wsparcia przewidzianych w ustawie w zakresie formalnym, merytorycznym i rachunkowym;
  • monitorowanie efektywności;
  • przygotowywanie danych do statystyki i sporządzanie sprawozdawczości.

 

Do wspólnych zadań kierowników komórek organizacyjnych należy:

  1. Przygotowywanie Dyrektorowi Urzędu stosownych informacji, ocen, wniosków i sprawozdań
  2. Wnikliwe, terminowe i sumienne rozpatrywanie oraz załatwianie spraw, żądań, wniosków, skarg i innych sygnałów wymagających podjęcia czynności przez Urząd
  3. Inicjowanie i współudział w organizacji szkoleń i innych form samokształcenia bądź podnoszenia kwalifikacji
  4. Prowadzenie kontroli w ramach określonej właściwości rzeczowej
  5. Podejmowanie niezbędnych przedsięwzięć mających na celu ochronę informacji niejawnych oraz ochronę danych osobowych
  6. Zapewnienie właściwej organizacji i wymaganej dyscypliny pracy
  7. Podejmowanie działań na rzecz ochrony przeciwpożarowej i bhp
  8. Realizowanie doraźnych zadań zleconych przez Dyrektora Urzędu, bądź nałożonych na Urząd w drodze ustaw szczególnych i aktów wydanych w celu ich realizacji
  9. Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie realizowanych zadań
  10. Realizacja zadań wynikających z uchwał Rady i Zarządu
Wytworzył:
Andrzej Kocoń
Udostępnił:
Mierzwiak Rafał
(2007-05-18 13:12:56)
Ostatnio zmodyfikował:
Małgorzata Mordzak
(2022-07-26 11:07:07)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki