Ogólne kompetencje kierowników komórek organizacyjnych
Zgodnie z Regulaminem organizacyjnym Powiatowego Urzędu Pracy w Nowej Soli kierownik komórki organizacyjnej odpowiada przed Dyrektorem PUP za prawidłową realizację zadań merytorycznych przez podległą komórkę organizacyjną, a do jego zadań, obowiązków i uprawnień należą w szczególności:
- ścisłe koordynowanie, kontrolowanie i nadzorowanie pracy podległej komórki organizacyjnej,
- podejmowanie decyzji oraz wydawanie dyspozycji w granicach wynikających z zakresu działania komórki organizacyjnej na podstawie upoważnienia Dyrektora PUP,
- wydawanie decyzji i postanowień administracyjnych oraz zaświadczeń w zakresie zadań wykonywanych przez Powiatowy Urząd Pracy na podstawie upoważnienia Starosty wydanego na wniosek Dyrektora urzędu,
- szczegółowe zaznajamianie pracowników z zadaniami komórki organizacyjnej, zakresem współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi PUP oraz ustaleniami kierownictwa i przekazywanie do wiadomości i wykonania otrzymanych poleceń, dyspozycji i aktów normatywnych,
- dbałość o rozwój zawodowy podległych pracowników a w szczególności umożliwianie pracownikom kierowanej komórki organizacyjnej uczestniczenia w szkoleniach organizowanych dla publicznych służb zatrudnienia,
- udzielanie pomocy pracownikom podległej komórki organizacyjnej w opracowaniu procedur i wytycznych realizacji zadań stałych,
- dokonywanie okresowych ocen przydatności zawodowej pracowników,
- opiniowanie doboru obsady osobowej podległej komórki organizacyjnej, wnioskowanie wysokości wynagrodzenia, przeszeregowań, nagród i kar
- dla podległych pracowników,
- prawo żądania od innych komórek organizacyjnych PUP materiałów, informacji i opinii potrzebnych do wykonywania zadań,
- podpisywanie korespondencji wewnętrznej i parafowanie pism wychodzących przed podaniem do podpisu Dyrektorowi PUP lub Zastępcy Dyrektora PUP,
- ustalanie i aktualizowanie szczegółowych zakresów czynności dla podległych pracowników,
- powierzanie w uzasadnionych przypadkach podległym pracownikom wykonywania czynności i zadań dodatkowych nie objętych zakresem czynności,
- wyznaczanie zastępstwa w przypadku urlopu lub długotrwałej nieobecności,
- opracowywanie planów pracy podległej komórki organizacyjnej,
- dokonywanie bieżącej analizy aktualności regulaminu organizacyjnego i wykazywanie niezbędnych inicjatyw zmierzających do jego aktualizacji,
- nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny pracy, tajemnicy służbowej, przepisów bhp i p.poż. przez podległych pracowników.