Kierownik działu ds. promocji zatrudnienia
Małgorzata Mordzak
Telefon: 68 388 03 22
Zgodnie z Regulaminem organizacyjnym Powiatowego Urzędu Pracy w Nowej Soli do zakresu zadań podstawowych działu ds. promocji zatrudnienia należą w szczególności:
1. Działania na rzecz lokalnego rynku pracy realizowane w szczególności poprzez:
- opracowywanie i realizację programu promocji zatrudnienia oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy stanowiącego część powiatowej strategii rozwiazywania problemów społecznych;
- pozyskiwanie i gospodarowanie środkami finansowymi na realizację projektów i programów obejmujących zadania aktywizacji lokalnego rynku pracy;
- opracowywanie statystyk, analiz i sprawozdań;
- przygotowywanie programów specjalnych;
- przygotowywanie programów lokalnych;
- przygotowywanie programów regionalnych;
- przygotowywanie programów posiłkowych w ramach programów współfinansowanych z rezerwy Ministra Pracy;
- przygotowywanie programów aktywizacji i integracji;
- pozyskiwanie i realizacja projektów w zakresie promocji zatrudnienia, w tym przeciwdziałania bezrobociu, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej bezrobotnych wynikających z programów operacyjnych współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Funduszu Pracy;
- realizowanie zadań z zakresu wspierania rynku pracy;
- przygotowywanie danych do statystyk, zestawień z systemu Syriusz Std. na potrzeby wewnętrzne i dla instytucji zewnętrznych;
- sporządzanie sprawozdawczości merytorycznej w zakresie realizowanych programów i projektów;
- prowadzenie dodatkowych zbiorów danych wymaganych do realizacji i rozliczenia programów;
2. Realizacja merytoryczna i obsługa techniczno – administracyjna form aktywnych określonych w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy wykonywanej w szczególności przez:
- informowanie o możliwościach i zasadach korzystania z poszczególnych form; takich jak:
- prace interwencyjne
- roboty publiczne,
- prace społecznie użyteczne,
- dofinansowanie wynagrodzenia za zatrudnienie skierowanego bezrobotnego powyżej 50 roku życia
- bon zatrudnieniowy
- świadczenie aktywizacyjne
- refundacja składek na ubezpieczenie społeczne osób poniżej 30 roku życia
- zatrudnienie socjalne:
- zatrudnienie wspierane
- refundacja opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne osób zatrudnionych na podstawie spółdzielczej umowy o pracę
- finansowanie spółdzielni socjalnej kosztów wynagrodzenia za zatrudnienie skierowanego bezrobotnego lub poszukującego pracy
- świadczenia integracyjne
- jednorazowa refundacja składek na ubezpieczenie społeczne za skierowanego bezrobotnego
- finansowanie dla spółdzielni socjalnej kosztów wynagrodzenia dla zatrudnionej skierowanej przez urząd osoby niepełnosprawnej
- staże
- bony stażowe
- przygotowanie zawodowe dorosłych,
- wsparcie towarzyszące:
- finansowanie kosztów przejazdu do pracodawcy zgłaszającego ofertę pracy lub do miejsca pracy, odbywania stażu, przygotowania zawodowego dorosłych,
- finansowanie kosztów opieki nad dzieckiem do lat 7 lub osobą zależną dla osób skierowanych do pracy, na staż i przygotowanie zawodowe,
- finansowanie kosztów zakwaterowania w miejscu pracy osobie, która podjęła zatrudnienie lub inną pracę zarobkową, staż, przygotowanie zawodowe dorosłych poza miejscem stałego zamieszkania,
- realizowanie form w szczególności w oparciu o umowy cywilnoprawne, decyzje administracyjne;
- monitorowanie realizacji form wsparcia;
- rozliczanie w oparciu o posiadaną dokumentację form wsparcia przewidzianych w ustawie w zakresie formalnym, merytorycznym i rachunkowym;
- monitorowanie efektywności;
- przygotowywanie danych do statystyki i sporządzanie sprawozdawczości.
Do wspólnych zadań kierowników komórek organizacyjnych należy:
- Przygotowywanie Dyrektorowi Urzędu stosownych informacji, ocen, wniosków i sprawozdań
- Wnikliwe, terminowe i sumienne rozpatrywanie oraz załatwianie spraw, żądań, wniosków, skarg i innych sygnałów wymagających podjęcia czynności przez Urząd
- Inicjowanie i współudział w organizacji szkoleń i innych form samokształcenia bądź podnoszenia kwalifikacji
- Prowadzenie kontroli w ramach określonej właściwości rzeczowej
- Podejmowanie niezbędnych przedsięwzięć mających na celu ochronę informacji niejawnych oraz ochronę danych osobowych
- Zapewnienie właściwej organizacji i wymaganej dyscypliny pracy
- Podejmowanie działań na rzecz ochrony przeciwpożarowej i bhp
- Realizowanie doraźnych zadań zleconych przez Dyrektora Urzędu, bądź nałożonych na Urząd w drodze ustaw szczególnych i aktów wydanych w celu ich realizacji
- Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie realizowanych zadań
- Realizacja zadań wynikających z uchwał Rady i Zarządu
Wytworzył:
Andrzej Kocoń
Udostępnił:
Mierzwiak Rafał
(2007-05-18 13:12:56)
Ostatnio zmodyfikował:
Małgorzata Mordzak
(2022-07-26 11:07:07)