Kierownik referatu szkoleń i instrumentów w centrum aktywizacji zawodowej (CAZ)
Ryszard Sanojca
Telefon: 68 388 03 28
Zgodnie z Regulaminem organizacyjnym Powiatowego Urzędu Pracy w Nowej Soli do zakresu zadań podstawowych Referatu szkoleń i instrumentów w szczególności należy:
- realizacja usług rynku pracy w zakresie organizacji szkoleń oraz instrumentów rynku pracy,
- informowanie o możliwościach i zasadach korzystania z usług szkoleniowych świadczonych przez powiatowe urzędy pracy oraz promowaniu tych usług,
- diagnozowanie zapotrzebowania na zawody i specjalności na lokalnym rynku pracy oraz potrzeb szkoleniowych osób uprawnionych do szkolenia,
- sporządzanie i upowszechnianie planu szkoleń,
- zlecanie przeprowadzenia szkoleń instytucjom szkoleniowym; kierowanie osób, monitorowanie przebiegu szkolenia,
- realizacja zadań z zakresu finansowania kosztów egzaminu, uzyskania licencji lub studiów podyplomowych,
- realizacja zadań z zakresu udzielania pożyczki szkoleniowej,
- wybór jednostki szkoleniowej dla przygotowania zawodowego dorosłych,
- prowadzenie analiz skuteczności i efektywności szkoleń,
- finansowanie kosztów przejazdu, kosztów zakwaterowania oraz opieki na dzieckiem do lat 7 lub osobą zależną dla osób skierowanych na szkolenia,
- prowadzenie spraw związanych z bonami szkoleniowymi przez: informowanie o możliwościach i zasadach korzystania z bonów, zawierania umów cywilno – prawnych oraz monitorowanie realizacji umów,
- prowadzenie spraw związanych z bonami na zasiedlenie przez: informowanie o możliwościach i zasadach korzystania z bonów, zawierania umów cywilno – prawnych oraz monitorowanie realizacji umów,
- prowadzenie spraw związanych z refundacją kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy realizowane poprzez: informowanie o możliwościach i zasadach refundacji, zawieranie umów cywilno – prawnych, rozliczanie oraz monitorowanie realizacji umów,
- prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem podjęcia działalności gospodarczej poprzez: informowanie o możliwościach i zasadach z refundacji, zawieranie umów cywilno – prawnych, rozliczanie oraz monitorowanie realizacji umów,
- prowadzenie spraw związanych z przyznaniem środków finansowych na założenie lub przystąpienie do spółdzielni socjalnej realizowane poprzez: informowanie o możliwościach i zasadach refundacji, zawieranie umów cywilno – prawnych, rozliczanie oraz monitorowanie realizacji umów,
- działania na rzecz osób niepełnosprawnych realizowane poprzez:
- współpraca przy opracowywaniu i realizacji powiatowych programów działań na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji zawodowej i zatrudnienia, oraz przestrzegania praw osób niepełnosprawnych,
- współpraca z organizacjami pozarządowymi i fundacjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji społecznej i zawodowej tych osób,
- informowanie o możliwościach i zasadach korzystania z instrumentów i usług rynku pracy na rzecz osób niepełnosprawnych poszukujących pracy i nie pozostających w zatrudnieniu,
- szkolenie oraz przekwalifikowanie,
- prowadzenie spraw związanych z udzieleniem osobom niepełnosprawnym jednorazowej pomocy finansowej na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej albo działalności w formie spółdzielni socjalnej poprzez: informowanie o możliwościach i zasadach korzystania z pomocy, zawieranie umów cywilno – prawnych, monitorowanie realizacji umów,
- prowadzenie spraw związanych z udzieleniem dofinansowania do wysokości 50 % oprocentowania kredytów bankowych zaciągniętych przez osoby niepełnosprawne na kontynuowanie działalności gospodarczej poprzez: informowanie o możliwościach i zasadach korzystania z pomocy, zawieranie umów cywilno – prawnych,
- prowadzenie spraw związanych z udzieleniem zwrotów kosztów poniesionych przez pracodawcę w związku z przystosowaniem tworzonych lub istniejących stanowisk pracy stosownie do potrzeb wynikających z niepełnosprawności osób na nich zatrudnionych oraz z rozpoznaniem przez służby medycyny pracy tych potrzeb oraz zwrotów kosztów zatrudnienia pracowników pomagających pracownikom niepełnosprawnym poprzez: informowanie o możliwościach i zasadach korzystania z pomocy, zawieranie umów cywilno – prawnych, monitorowanie realizacji umów,
- prowadzenie spraw związanych z udzieleniem zwrotu kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy dla osób niepełnosprawnych poprzez: informowanie o możliwościach i zasadach korzystania z pomocy, zawieranie umów cywilno – prawnych, monitorowanie realizacji umów,
- monitorowanie i bieżące korygowanie zaangażowania środków finansowych PFRON,
- sporządzanie kwartalnych sprawozdań rzeczowo – finansowych w zakresie wsparcia udzielonego ze środków PFRON,
- współpraca z organami rentowymi w zakresie wynikającym z innych przepisów,
- współpraca z właściwym terenowo inspektorem pracy w zakresie oceny i kontroli miejsc pracy,
- realizacja zadań z zakresu Krajowego Funduszu Szkoleniowego poprzez informowanie o możliwościach i zasadach korzystania z KFS, zawieranie umów cywilno – prawnych, rozliczanie oraz monitorowanie realizacji umów,
- prowadzenie spraw związanych z grantem na telepracę poprzez: informowanie o możliwościach i zasadach korzystania z grantu, zawieranie umów cywilno – prawnych, rozliczanie oraz monitorowanie realizacji umów,
- informowanie bezrobotnych o przysługujących im prawach i obowiązkach,
- informowanie klientów Urzędu o aktualnej sytuacji na lokalnym rynku pracy,
- ankietowanie pracodawców,
- promowanie form aktywnych realizowanych przez Urząd,
- współpraca z Bankiem Gospodarstwa Krajowego w przedmiocie udzielania pożyczek,
- opracowywanie i realizacja programów specjalnych i programów pilotażowych,
- realizacja programów regionalnych na podstawie porozumienia zawartego z WUP,
- współpraca w opracowywaniu, realizacja i ocena realizacji projektów finansowanych ze środków unijnych oraz innych funduszy celowych,
- współpraca z partnerami lokalnego rynku pracy m.in. promocja projektów realizowanych przez instytucje zewnętrzne,
- prowadzenie spraw z zakresu refundacji kosztów wyposażenia nowatorskich Akademickich Biur Karier,
- współpraca z partnerami rynku pracy w celu zbierania informacji o strukturze gospodarczej i kierunkach rozwoju w powiecie nowosolskim, o kierunkach kształcenia i sytuacji demograficznej, opiniowanie kierunków kształcenia,
- pozyskiwanie informacji z innych źródeł niezbędnych do oceny sytuacji na rynku pracy w powiecie nowosolskim,
- prowadzenie spraw związanych z pomocą publiczną, a w szczególności w zakresie prawidłowości jej udzielania, sprawozdawczości oraz wydawania zaświadczeń w zakresie dotyczącym udzielonej pomocy publicznej,
- badanie efektywności działań CAZ,
- współpraca z WUP w zakresie świadczenia podstawowych usług i instrumentów rynku pracy, w tym opracowywanie aktualizacji informacji zawodowych oraz innych zasobów informacji dotyczących lokalnego rynku pracy przydatnych w poszukiwaniu pracy.
Do wspólnych zadań kierowników komórek organizacyjnych należy m.in.:
- Przygotowywanie Dyrektorowi Urzędu stosownych informacji, ocen, wniosków i sprawozdań;
- Wnikliwe, terminowe i sumienne rozpatrywanie oraz załatwianie spraw, żądań, wniosków, skarg i innych sygnałów wymagających podjęcia czynności przez Urząd;
- Inicjowanie i współudział w organizacji szkoleń i innych form samokształcenia bądź podnoszenia kwalifikacji;
- Prowadzenie kontroli w ramach określonej właściwości rzeczowej;
- Podejmowanie niezbędnych przedsięwzięć mających na celu ochronę informacji niejawnych oraz ochronę danych osobowych;
- Zapewnienie właściwej organizacji i wymaganej dyscypliny pracy;
- Podejmowanie działań na rzecz ochrony przeciwpożarowej i bhp;
- Realizowanie doraźnych zadań zleconych przez Dyrektora Urzędu, bądź nałożonych na Urząd w drodze ustaw szczególnych i aktów wydanych w celu ich realizacji;
- Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie realizowanych zadań;
- Realizacja zadań wynikających z uchwał Rady i Zarządu.
Wytworzył:
Rafał Mierzwiak
Udostępnił:
Mierzwiak Rafał
(2022-06-29 11:25:25)
Ostatnio zmodyfikował:
Ryszard Sanojca
(2022-07-12 08:49:35)