Kierownik działu ds. ewidencji i świadczeń

 

Marta Złocińska
 

Telefon: 68 388 03 09

 

Zgodnie z Regulaminem organizacyjnym Powiatowego Urzędu Pracy w Nowej Soli do zakresu zadań podstawowych działu ds. ewidencji i świadczeń w szczególności należy:

  1. rejestracja i ewidencja osób bezrobotnych i poszukujących pracy;
  2. ustalanie prawa do zasiłku dla bezrobotnych zarejestrowanym osobom;
  3. prowadzenie postępowań administracyjnych;
  4. wydawanie decyzji administracyjnych w tym: o uznaniu za osobę bezrobotną, o odmowie uznania za osobę bezrobotną, o przyznaniu i utracie prawa do zasiłku dla bezrobotnych, stypendium i dodatku aktywizacyjnego, o wstrzymaniu wypłaty świadczeń, o zwrocie nienależnie pobranego świadczenia;
  5. udzielanie informacji osobom bezrobotnym i poszukującym pracy z zakresu ich praw i obowiązków;
  6. przetwarzanie informacji o bezrobotnych i poszukujących pracy;
  7. obsługa osób bezrobotnych i poszukujących pracy, w tym w szczególności: wydawanie zaświadczeń, PIT-ów, informacji o składkach społecznych oraz przyjmowanie dokumentów;
  8. prowadzenie spraw związanych ze zgłaszaniem do ubezpieczenia zdrowotnego bezrobotnych oraz ich członków rodzin wraz ze sporządzeniem dokumentów zgłoszeniowych i korygujących;
  9. wyznaczanie osobom zarejestrowanym terminów zgłoszenia się do Urzędu do stanowisk zajmujących się aktywizacją zawodową oraz w celu potwierdzenia gotowości do podjęcia zatrudnienia
  10. naliczanie bieżących świadczeń, w tym: zasiłków dla bezrobotnych, dodatków aktywizacyjnych, stypendium z tytułu szkolenia, odbywanego stażu i podjęcia nauki oraz sporządzanie list wypłat;
  11. naliczanie wypłat depozytowych;
  12. prowadzenie spraw związanych z weryfikacją naliczonych świadczeń;
  13. prowadzenie spraw dotyczących nienależnie pobranych świadczeń;
  14. sporządzanie i publikacja miesięcznych grafików wypłat ze wskazaniem rodzaju i terminu wypłaty;
  15. kontrola spraw związanych ze statusem bezrobotnego i zakresem ubezpieczeń;
  16. realizacja zajęć wypłat zasiłków dla bezrobotnych i stypendium oraz współpraca w tym zakresie z komornikami;
  17. sporządzanie dokumentów zgłoszeniowych i korygujących do ubezpieczeń społecznych;
  18. prowadzenie korespondencji w sprawach osób bezrobotnych i poszukujących pracy oraz w innych sprawach;
  19. nadzór i kontrola nad zgromadzonymi i przechowywanymi dokumentami;
  20. wydawanie i rozpatrywanie wniosków o wypłatę dodatku aktywizacyjnego oraz ich ewidencja, udzielanie informacji o zasadach korzystania ze świadczenia;
  21. wydawanie oraz rozpatrywanie wniosków o przyznanie stypendium z tytułu podjęcia nauki i ich ewidencja, udzielanie informacji o zasadach korzystania ze świadczenia
  22. przygotowywanie oraz zamieszczanie na stronach internetowych urzędu informacji należących do zakresu kompetencyjnego komórki;
  23. współpraca w opracowywaniu informatorów dotyczących zadań komórki i rozpowszechnianie materiałów promocyjnych Urzędu;
  24. prowadzenie działań usprawniających i ułatwiających obsługę klientów, w tym odpowiednią w formie, treści i czasie wizualizacje Urzędu;
  25. bieżące uzupełnianie baz informatycznych w zakresie wykonywanych zadań;
  26. tworzenie baz danych statystycznych;
  27. rozpatrywanie i przekazywanie odwołań od wydanych decyzji administracyjnych organowi wyższej instancji;
  28. przekazywanie spraw dotyczących stwierdzenia nieważności decyzji organowi wyższej instancji
  29. przestrzeganie procedur wynikających z kontroli zarządczej;
  30. stałe uzupełnianie wiedzy w zakresie przyczyn i mechanizmów sprzyjających powstawaniu bezrobocia;
  31. analiza zarejestrowanych bezrobotnych;
  32. przygotowywanie oraz przekazywanie dokumentów osób bezrobotnych i poszukujących pracy oraz dokumentów związanych z działalnością Urzędu do składnicy akt;
  33. współpraca z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych w zakresie rozliczeń finansowych z tytułu przyznanych świadczeń emerytalno-rentowych osobom bezrobotnym;
  34. współpraca z Urzędem Skarbowym w sprawach dotyczących uzyskanych przychodów przez osoby bezrobotne i pobraniem z tego tytułu zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych;
  35. współpraca z Narodowym Funduszem Zdrowia i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych w zakresie zgłoszeń do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego;
  36. współpraca z Wojewódzkim Urzędem Pracy w sprawach dotyczących koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w zakresie świadczeń dla bezrobotnych;
  37. monitorowanie i przekazywanie zmian w obowiązujących przepisach;
  38. sporządzanie i realizacja rocznych planów;
  39. stała współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie wykonywanych zadań.

Do wspólnych zadań kierowników komórek organizacyjnych:

  1. Przygotowywanie Dyrektorowi Urzędu stosownych informacji, ocen, wniosków i sprawozdań
  2. Wnikliwe, terminowe i sumienne rozpatrywanie oraz załatwianie spraw, żądań, wniosków, skarg i innych sygnałów wymagających podjęcia czynności przez Urząd
  3. Inicjowanie i współudział w organizacji szkoleń i innych form samokształcenia bądź podnoszenia kwalifikacji
  4. Prowadzenie kontroli w ramach określonej właściwości rzeczowej
  5. Podejmowanie niezbędnych przedsięwzięć mających na celu ochronę informacji niejawnych oraz ochronę danych osobowych
  6. Zapewnienie właściwej organizacji i wymaganej dyscypliny pracy
  7. Podejmowanie działań na rzecz ochrony przeciwpożarowej i bhp
  8. Realizowanie doraźnych zadań zleconych przez Dyrektora Urzędu, bądź nałożonych na Urząd w drodze ustaw szczególnych i aktów wydanych w celu ich realizacji
  9. Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie realizowanych zadań
  10. Realizacja zadań wynikających z uchwał Rady i Zarządu

 

 

Wytworzył:
Rafał Mierzwiak
Udostępnił:
Mierzwiak Rafał
(2007-05-18 13:10:34)
Ostatnio zmodyfikował:
Marta Złocińska
(2022-07-29 14:13:26)