Kierownik działu ds. ewidencji i świadczeń
Marta Złocińska
Telefon: 68 388 03 09
Zgodnie z Regulaminem organizacyjnym Powiatowego Urzędu Pracy w Nowej Soli do zakresu zadań podstawowych działu ds. ewidencji i świadczeń w szczególności należy:
- rejestracja i ewidencja osób bezrobotnych i poszukujących pracy;
- ustalanie prawa do zasiłku dla bezrobotnych zarejestrowanym osobom;
- prowadzenie postępowań administracyjnych;
- wydawanie decyzji administracyjnych w tym: o uznaniu za osobę bezrobotną, o odmowie uznania za osobę bezrobotną, o przyznaniu i utracie prawa do zasiłku dla bezrobotnych, stypendium i dodatku aktywizacyjnego, o wstrzymaniu wypłaty świadczeń, o zwrocie nienależnie pobranego świadczenia;
- udzielanie informacji osobom bezrobotnym i poszukującym pracy z zakresu ich praw i obowiązków;
- przetwarzanie informacji o bezrobotnych i poszukujących pracy;
- obsługa osób bezrobotnych i poszukujących pracy, w tym w szczególności: wydawanie zaświadczeń, PIT-ów, informacji o składkach społecznych oraz przyjmowanie dokumentów;
- prowadzenie spraw związanych ze zgłaszaniem do ubezpieczenia zdrowotnego bezrobotnych oraz ich członków rodzin wraz ze sporządzeniem dokumentów zgłoszeniowych i korygujących;
- wyznaczanie osobom zarejestrowanym terminów zgłoszenia się do Urzędu do stanowisk zajmujących się aktywizacją zawodową oraz w celu potwierdzenia gotowości do podjęcia zatrudnienia
- naliczanie bieżących świadczeń, w tym: zasiłków dla bezrobotnych, dodatków aktywizacyjnych, stypendium z tytułu szkolenia, odbywanego stażu i podjęcia nauki oraz sporządzanie list wypłat;
- naliczanie wypłat depozytowych;
- prowadzenie spraw związanych z weryfikacją naliczonych świadczeń;
- prowadzenie spraw dotyczących nienależnie pobranych świadczeń;
- sporządzanie i publikacja miesięcznych grafików wypłat ze wskazaniem rodzaju i terminu wypłaty;
- kontrola spraw związanych ze statusem bezrobotnego i zakresem ubezpieczeń;
- realizacja zajęć wypłat zasiłków dla bezrobotnych i stypendium oraz współpraca w tym zakresie z komornikami;
- sporządzanie dokumentów zgłoszeniowych i korygujących do ubezpieczeń społecznych;
- prowadzenie korespondencji w sprawach osób bezrobotnych i poszukujących pracy oraz w innych sprawach;
- nadzór i kontrola nad zgromadzonymi i przechowywanymi dokumentami;
- wydawanie i rozpatrywanie wniosków o wypłatę dodatku aktywizacyjnego oraz ich ewidencja, udzielanie informacji o zasadach korzystania ze świadczenia;
- wydawanie oraz rozpatrywanie wniosków o przyznanie stypendium z tytułu podjęcia nauki i ich ewidencja, udzielanie informacji o zasadach korzystania ze świadczenia
- przygotowywanie oraz zamieszczanie na stronach internetowych urzędu informacji należących do zakresu kompetencyjnego komórki;
- współpraca w opracowywaniu informatorów dotyczących zadań komórki i rozpowszechnianie materiałów promocyjnych Urzędu;
- prowadzenie działań usprawniających i ułatwiających obsługę klientów, w tym odpowiednią w formie, treści i czasie wizualizacje Urzędu;
- bieżące uzupełnianie baz informatycznych w zakresie wykonywanych zadań;
- tworzenie baz danych statystycznych;
- rozpatrywanie i przekazywanie odwołań od wydanych decyzji administracyjnych organowi wyższej instancji;
- przekazywanie spraw dotyczących stwierdzenia nieważności decyzji organowi wyższej instancji
- przestrzeganie procedur wynikających z kontroli zarządczej;
- stałe uzupełnianie wiedzy w zakresie przyczyn i mechanizmów sprzyjających powstawaniu bezrobocia;
- analiza zarejestrowanych bezrobotnych;
- przygotowywanie oraz przekazywanie dokumentów osób bezrobotnych i poszukujących pracy oraz dokumentów związanych z działalnością Urzędu do składnicy akt;
- współpraca z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych w zakresie rozliczeń finansowych z tytułu przyznanych świadczeń emerytalno-rentowych osobom bezrobotnym;
- współpraca z Urzędem Skarbowym w sprawach dotyczących uzyskanych przychodów przez osoby bezrobotne i pobraniem z tego tytułu zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych;
- współpraca z Narodowym Funduszem Zdrowia i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych w zakresie zgłoszeń do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego;
- współpraca z Wojewódzkim Urzędem Pracy w sprawach dotyczących koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w zakresie świadczeń dla bezrobotnych;
- monitorowanie i przekazywanie zmian w obowiązujących przepisach;
- sporządzanie i realizacja rocznych planów;
- stała współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie wykonywanych zadań.
Do wspólnych zadań kierowników komórek organizacyjnych:
- Przygotowywanie Dyrektorowi Urzędu stosownych informacji, ocen, wniosków i sprawozdań
- Wnikliwe, terminowe i sumienne rozpatrywanie oraz załatwianie spraw, żądań, wniosków, skarg i innych sygnałów wymagających podjęcia czynności przez Urząd
- Inicjowanie i współudział w organizacji szkoleń i innych form samokształcenia bądź podnoszenia kwalifikacji
- Prowadzenie kontroli w ramach określonej właściwości rzeczowej
- Podejmowanie niezbędnych przedsięwzięć mających na celu ochronę informacji niejawnych oraz ochronę danych osobowych
- Zapewnienie właściwej organizacji i wymaganej dyscypliny pracy
- Podejmowanie działań na rzecz ochrony przeciwpożarowej i bhp
- Realizowanie doraźnych zadań zleconych przez Dyrektora Urzędu, bądź nałożonych na Urząd w drodze ustaw szczególnych i aktów wydanych w celu ich realizacji
- Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie realizowanych zadań
- Realizacja zadań wynikających z uchwał Rady i Zarządu
Wytworzył:
Rafał Mierzwiak
Udostępnił:
Mierzwiak Rafał
(2007-05-18 13:10:34)
Ostatnio zmodyfikował:
Marta Złocińska
(2022-07-29 14:13:26)